Reklamation
Ledlensers produkter är gjorda för att hålla, men det kan ändå uppstå situationer där produkten inte lever upp till förväntningarna.
Viktiga punkter vid en reklamation:
- Reklamationer ska enligt Konsumentköplagen riktas mot säljaren eller försäljningsstället, alltså där produkten köptes.
- Du är skyldig att uppvisa ett inköpsbevis (kvitto eller kontoutdrag) med köpesumma och datum för att kunna utnyttja reklamationsrätten.
Här anmäler du din reklamation:
Alla reklamationer från privatkunder (B2C) ska anmälas via vår returportal. Formuläret guidar dig enkelt genom processen, och obligatoriska fält är markerade med (*). Du kan endast registrera ett ärende åt gången, och om du har flera reklamationer måste dessa registreras separat.
Är du företagskund (B2B) och ska registrera en reklamation mottagen via butik? Då ska ärendet anmälas genom Ultimate Nordics reklamationsformulär på följande sida: https://www.ultimatenordic.com/reklamation